Српска демократска странка подржава шпедитере и превознике који се противе једностраној одлуци Управе за индиректно опорезивање БиХ да послове са царинским терминалом на Рачи додијели приватној фирми, изјавио је данас Зоран Видић, посланик СДС у Народној скупштини Републике Српске.
Он је на конференцији за медије, коју је одржао заједно са представницима удружења превозника и шпедитера, поручио да ће СДС заједно са њима истрајати у спрјечавању измјештања постојећег терминала на Рачи.
„У интересу шпедитера и превозника је да терминал настави с радом на постојећој локацији и све што УИО треба урадити је да им побољша услове рада, а они раде супротно од тога“, казао је Видић.
Поставља се и питање, додаје он, зашто би УИО једноставно напустила постојећу локацију у коју је уложено толико навца и отишла у неки приватни простор одричући се тако значајног дијела прихода.
Упозорио је да се царински терминали желе дати приватним фирмама гдје се отвара широко поље за коруптивне радње.
„Начин на који је УИО расписала конкурс за нови терминал је пун нелогичности које указују да је све урађено да посао може добити само један понуђач. Позив је расписан у јулу и како је могуће да неко, осим лица које већ има изграђен објекат, обезбиједи све опште и посебне услове које намеће УИО за свега мјесец дана. Ти услови подразумијевају грађевинске дозволе које се не могу добити ни за годину дана“, казао је Видић.
Никола Грбић, предсједник Удружења за унутрашњи и међународни транспорт, је рекао да би најављеним измјештањем терминала на локацију удаљену око 20 километара од постојеће, превозници имали додатне трошкове од око 100 КМ по сваком возилу и да се у то не би могли уклопити.
Он је каже да због небриге УИО гранични прелаз Рача сада личи не сметљиште и да је у такво стање намјерно доведен како би то био изговор измјештање на приватни терминал.
„Незамисливо је да у данашње вријеме један овакав објекат нема питку воду и мокре чворове“, истакао је Грбић.
Наводи да приватни терминал на који УИО намјерава измјештање није ни близу капацитета постојећег терминала.
„На овом терминалу може стати до триста камина и један је од највећих у БиХ, док спорни приватни терминал има капацитета за свега 40 камиона“, каже Грбић.
Представница шпедитера са Раче Радмила Копривица је поручила да лоше одржавање терминала никако не може бити разлог за његово измјештање.
„Положај новог терминала ће на нас негативно утицати на финансиском смислу јер би морали изнајмљивати нове канцеларије. Поступак царињења би се додатно закомликовао јер се морају радити двије процедуре што знатно повећава трошкове рада“, казала је Копривица и додала да ће сви ти трошкови довести до затварања појединих шпедиција и губитка радних мјеста.