Због политике актуелне власти Републику Српску су већ захватиле санкције Европске уније и оне више нису прикривене, него директне, што говори податак да је Српска остала без 700 милиона евра грантова бесповратне помоћи, упозорава Мирко Шаровић, предсједник СДС.
Он каже да је већ сада направљена огромна штета и да губитак тако великих средстава Република Српска не може надокнадити на било који начин.
Због овога је, напомиње Шаровић, ситуација по питању изградње аутопутева и инфраструктуре у РС врло суморна и мрачна за ову, али и идућу годину.
„Република Српска је, за разлику од Федерације БиХ, за ову намјену у 2022. остала ускраћена за преко 600 милиона евра. Само за изградњу аутопутева посебно на коридору 5 Ц гдје смо остали без гранта ЕУ од 265 милиона евра за два крака на релацији Јоховац-Вукосавље. Иста је ситуација и када је у питању дио средстава који се односи за коридор 5Ц за жељезнички саобраћај на дјелу пруге Шамац- Добој“, прецизирао је Шаровић.
Поред овог, напомиње он, Српска је остала без дијела гранта бесповратних средстава предвиђеног за ове намјене од Свјетске банке, ММФ-а и Европске банке за обнову и развој.
„Укупно је у питању око 600 милиона евра и потпуно је јасно да у овој и идућој години нема изградње мреже аутопутева и то је лоша вијест за Републику Српску“, казао је Шаровић.
Он је напоменуо да је Њемачка обуставила бесповратну помоћ и Електропривреди РС од 100 милиона евра за реконструкцију и рехабилитацију електромреже и постројења у Електропривреди РС и зависним предузећима.
„Када се све сабере остали смо без око 700 милиона евра што Српске не може надокнадити на било који начин“, нагласио је Шаровић.
Он каже да ће уколико актуелна власт настави овакву политику Република Српска тонути у још већу изолацију.
„Српска је већ у изолацији од кључних земаља Европске уније и то сваком грађанину треба да буде јасно. Те санкције више нису прикривене него директне и то су кључне земље ЕУ јасно рекле и на посљедњем самиту који је био посвећен Западном Балкану, а који је одржан у Риму прије пар седмица“, подсјетио је Шаровић.
Коментаришући тврдње да када је у питању пројекат изградње аутопута Бањалука- Приједор постоје многа питања на која јавност није добила одговор, Шаровић је истакао да би уговор са кинеском компанијом требао бити транспарентан и доступан јавности.
„Аутопутеви су потребни у свим дијеловима РС. Овде је дошло до застоја, а пошто уговор није транспарентан нагађа се да је он потпуно неповољан за РС. Оно што је потребно да се уради наредних дана је да се путем НСРС затражи пуна транспарентност уговора и да се јавности стави на увид цијели овај аранжман“, казао је Шаровић.
То ће омогућити, додаје он, да се направе адекватне процјене да ли је то пројекат који ће донијети користи РС или је то по њу штетан уговор, за шта би онда морало и да се одговара.