Како је могуће да је у Републици Српској за готово два пута по километру скупља градња аутопута у односу на аутопут у Србији, који се, уз то, гради на много захтјевнијем терену, пита Милан Радовић, носилац листе СДС за Народну скупштину Републике Српске из ИЈ3 и додаје да власт прескупим инвестицијама и задужењима урушава будућност наших грађана и кочи раст плата и пензија.
Он сматра да је цијена дионице аутопута Брчко-Вукосавље која износи 760 милиона КМ, или 23 милиона марака по километру- нереална!
„Веома захтјевна дионица од 77 километара аутопута (са шест трака) и брзе цесте (са четири траке) на релацији Рума-Шабац-Лозница кошта око 910 милиона КМ. Важно је напоменути да се на тој дионици гради нови и грандиозан мост на Сави дужине 1,3 километра који ће имати 47 стубова, али и велики вијадукт са излазима на аутопут и то су значајне ставке трошка самог пројекта који су укључени у цијену од 910 милиона КМ“, каже Радовић, који је замјеник предсједника СДС.
Он истиче да поред свега наведеног цијена пројекта овог важног путног коридора кроз Србију износи 11,8 милиона марака по километру, док је наша власт уговорила цијену од 23 милиона КМ по километру.
„Ова саобраћајна дионица у Србији је веома оптерећена, што убрзава њену исплативост на рок од максимално 40 година, док је исплативост нашег пута Брчко-Вукосавље око 100 година“, појашњава Радовић.
Поставља се логично питање, наводи Радовић, како је могуће да је у Српској за готово два пута по километру скупљи аутопут који се гради на равном простору без моста преко ријеке, и излазног вијадукта, од овога на релацији Рума-Шабац-Лозница.
„Ако упоредимо само ова два пројекта, јасно је да се власт у Србији понаша веома одговорно и транспарентно водећи рачуна о исплативости, али и трошковима самог пројекта. За разлику од Србије, наша власт расипа новац и овако скупим те прилично неисплативим пројектима не оставља могућност за раст плата и пензија али и за растерећење привреде од високих намета“, истакао је Радовић.
Веома важно је напоменути, каже он, да Влада Србије ову саобраћајницу око 70% финансира властитим средствима, дакле не задужује своје грађане неконтролисано, док се наша власт за све диже кредите.
„За разлику од Србије, наша Влада као да једва чека да јој неко понуди било какав пројекат на кредит са што дужим роком отплате, не водећи уопште рачуна о исплативости и цијени. Зато слободно можемо рећи да ова власт скупим и неконтролисаним инвестицијама уништава стандард наших грађана, али и отима будућност наше дјеце“, категоричан је Радовић.